Utvekslingsår ved York college

Går du studiespesialiserende eller idrettsfaglig utdanningsprogram Vg1, kan du søke deg inn på Vg2 i York.

Vil du bli ordentlig god i engelsk mens du går på videregående? Har du lyst til å bo i utlandet? Et skoleår ved York College i England vil gi deg stort faglig utbytte og personlig utvikling!

Anerkjent college

York College ble etablert i i 1827 og er en offentlig skole sentralt i York. Det fremstår i dag som et av Englands mest moderne colleger.

York College er mye mer enn en vanlig videregående skole. Skolen er et av Englands største colleger og har et vidt spekter av studieretninger. Skolen er spesielt stolt av sine gode resultater innenfor naturfaglige retninger, og har også gode tilbud innen kunstfag og forskjellige idrettsgrener.

Går i en engelsk klasse

Som elev ved York College går du i en engelsk klasse i alle fag bortsett fra i norsk og engelsk, hvor det er undervisning i egne klasser.

Kan fortsette i Vg3 på din egen skole

Du kan fortsette i Vg3 ved din egen skole når du kommer hjem, uten å ha mistet noe av læreplanen. I tillegg har du tilegnet deg meget gode engelskkunnskaper.

Egen veileder på skolen

Du har en veileder på skolen som du har møte med minst to ganger i uken. Hovedmålet er gjøre det bra faglig, men veilederen har også ansvar for at du har det bra hos vertsfamilien.

Bor hos vertsfamilie

Du bor hjemme hos utvalgte vertsfamilier i nærheten av York College.

Opptakskrav

Opptakskravene baserer seg på karakterer og samtale på engelsk med deg som søker.