Bli kjent-turer

Første skoleuke drar nye elever ved Øvrebyen på en dagstur til Steinreien på Finnskogen med sine nye klasser.

Kanopadling i vakkert vær - Klikk for stort bildeKlasse tur til Steinreien på Finnskogen

Flere friluftsaktiviteter

Opplegget på Steinreien er i regi av Finnskogen Outdoor og elevene får prøve seg på flere friluftsaktiviteter i løpet av dagen. Målet med turene er at elevene skal bli bedre kjent med hverandre gjennom sosiale aktiviteter samtidig som at de er innom kompetansemål i flere fag.

Fokus på trivsel

Bli kjent turene er en del av skolens satsing på å styrke trivselen og miljøet blant elevene. Elever som trives og har et godt sosialt skolemiljø tror vi gjør at flere også presterer bedre faglig. Elever som har det bra, gjør det bra. Vennskap og kunnskap er motto for skolen.